Kas yra „TalePointer“ arba kaip pagauti sakmę?

Lietuva turtinga gamtos paveldo objektais, tačiau nesusimąstome, kad po piliakalniu ar upelio vingyje yra pasislėpęs tikras kultūros lobynas – legendos, sakmės, padavimai. VšĮ „Kultūros kiemas“ kilo mintis pakviesti keliautojus į ekspediciją ir pagauti sakmę. Taigi pristatome Lietuvos kultūros tarybos finansuojamą projektą – Skaitmeninis paketas „Sakmių gaudyklė“.

Projekto idėja kilo visai atsitiktinai – pradėjus skaityti lietuvių padavimus, susimąstėme apie kokius konkrečius objektus šios legendos, mitai, pasakojimai? Pradėta ieškoti sąsajų su konkrečiomis vietomis. Pastebėta, jog susiejus konkrečią istoriją su konkrečia vieta, ji lyg atgyja, įgauną fizinį pavidalą, tampa ne tik juodas rašalas ant balto popieriaus. Taip siejant istoriją su vieta galima bandyti suvokti, kaip mūsų protėviai konstravo savo pasaulio supratimą, kas jiems buvo svarbu ir tuo pačiu atrasti, kad tie patys pamatiniai dalykai – vertybės, baimės, viltys – iki šiol yra svarbūs ir aktualūs.

Plėtoti idėją paskatino ir tai, kad Lietuvių tautosaka, nuo senų laikų buvo pasakojamojo pobūdžio, o visuomenei modernėjant ir pereinant į skaitmenizaciją Lietuvių tautosaka „nusėdo” į įvairius rašytinius ir elektroninius šaltinius, knygas, labai mažai jos liko mūsų kasdienybėje, norėjosi ją prikelti naujam gyvenimui, netgi susieti su šiuolaikinės tautosakos atspindžiais.

Šios priežastys padrąsino 2020 metų vasarą Lietuvos kultūros tarybai pateikti projekto –Skaitmeninis paketas „Sakmių gaudyklė“ paraišką. Projekto tikslas – skaitmeninėmis ir meninėmis priemonėmis atgaivinti Lietuvių legendas, padavimus, sakmes, jas pateikti šiuolaikiškai, įdomiai, suprantamai; supažindinti ir priminti šnekamosios tautosakos tradiciją; didinti susidomėjimą lietuvių tautosaka ir senąja kultūra.

Projektu siekiami rezultatai – mobilioji aplikacija ir interneto svetainė (www.talepointer.com) – skirti supažindinti Lietuvos ir užsienio šalių turistus su Lietuvių tautosaka, etnokultūros paveldu, susietu su konkrečiomis vietomis; paskatinti žmones tiek virtualiai iš namų (virtualaus gido pasakojimas, vietovės fotofiksacijos), tiek gyvai (virtualus gidas, papildytos realybės intarpai/animacija, žemėlapiai) aplankyti legendomis apipintas vietas.

Tikslinė auditorija – vietos ir užsienio turistai (tekstai pateikiami lietuvių ir anglų kalbomis), besidomintys Lietuvos tautosaka, kultūra, istorija. Sakmės įgarsintos profesionalaus aktoriaus ir sukurta iliustruojanti animacija (papildyta realybė), kuri atgyja tik būnant konkrečioje vietoje, turėtų ypač sudominti jaunas šeimas ir mažuosius turistus.

 

Projekto partneriai: Kauno rajono turizmo ir verslo informacijos centras, Kaišiadorių turizmo ir verslo informacijos centras bei VšĮ “Atrask Raseinius”.

Šiuo metu projekto darbai jau eina į pabaigą. Parengta svetainė www.talepointer.com (turinys dar pildomas). Numatyta, kad Mobili aplikacija startuos 2021 m. sausio mėnesį. Tikimės, kad pandemija nesitęs amžinai ir mes drauge pagausime sakmę!

 

Scroll to Top Skip to content